Okej att håna amerikaner?

Jag har hört många skämt och sanningar med modifikation om att amerikanerna är rätt okunniga när det kommer till geografi. Som att de inte har någon koll på vart Irak ligger exempelvis. Okej, det må vara pinsamt när man befinner sig i krig med just det landet. Jag förespråkar inte krig men det kan ju vara rätt bra att bomba rätt land om man nu ändå ska kriga. 

Fast jag är ganska så säker på att jag skulle kunna fråga tio slumpvis valda personer på stan om vart South Dakota eller Wyoming ligger och jag lovar att de flesta skulle svara att de inte har någon aning. Så egentligen är nog vi svenskar rätt okunniga vi med.

Kuriosa: Jag hade MVG i geografi både under högstadiet och gymnasiet så jag kan nog svara på det mesta rörande det men däremot har jag världens sämsta lokalsinne.


Det här mäktiga monumentet finns i South Dakota.

Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Jag hade MVH i hemkundskap man kan knappt koka ris, hahaa. Vad man har for betyg i skolan tror inte jag alls har a gora med hur det ar irl, man kan ju faktiskt plugga infor prov och sen glomma bort allt dagen efter. Sa funkar jag iaf.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback