"Han måste vara religiös"

Nää, om man borde gå och lägga sig? Jobb i morgon igen och resten av veckan. Ja, jag klagar då sannerligen inte men jäklar vad skralt det är om artikeluppslag just nu i min fina hemkommun. Däremot är det såklart tusen grejer som händer nästa vecka när jag INTE jobbar (vad jag vet än). Japp, så är det att jobba som lokalredaktör i en kommun på drygt 10.000 invånare. Men kul är det! I dag jobbade jag sent fast det var en rolig intervju så det gjorde inget. Och jag vet inte, men direkt jag såg intervjuobjektet tänkte jag att "han måste vara religiös" och vad jag fick den tanken ifrån vet jag inte för det fanns inget i hans hem som tydde på det. Men en himla trevlig, skämtsam och karismatisk typ var han och när jag frågade varför han flyttade just hit så sa han att det var ett kristet samfund som han var delaktig i och som fick honom att flytta. Well, vad kan jag säga? Antingen så är jag en bra människokännare eller en fördomsfull besserwisser... Jag vill tro det första.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback