Sköna maj

I går välkomnade jag sköna maj genom att sova nära tio timmar och vakna upp pigg och glad som en nyskiten lärka. Och sällskapssjuk var jag också men ingen av mina kära vänner hade tid med mig, de skyllde på jobb och baksmälla och ja, en av dem hade till och med glömt bort mig! Då fick jag den briljanta idén att jag skulle bjuda mamma och Niklas på middag. Sagt och gjort.



Jag lagade thailändsk wok som jag serverade med sötsur sås och en söt sallad (jordgubbar och vindruvor i en grönsallad är supergott!). Maten smakade riktigt bra, ja, till och med mamma som är utbildad kock och kallskänka var imponerad. Det är alltid kul att få komplimanger för något man i vanliga fall inte är särskilt bra på. Jag och matlagning har aldrig riktigt gått ihop (mer om detta i min lördagskrönika i DD i morgon). Fast den här gången lyckades jag faktiskt för det är ju roligare att laga mat när man får gäster, då anstränger man sig gärna lite extra.


Kommentarer
Postat av: mamma

Maten var kanon god!!!! Måste bara ha receptet.

2008-05-06 @ 20:15:39
Postat av: mamma

Maten var kanon god!!!! Måste bara ha receptet.

2008-05-06 @ 20:17:10
Postat av: Angelica Lindvall

Mamma: Gullig du är! Jag kommer nog aldrig bli lika grym som dig i köket men helt tappad bakom en vagn är jag inte. :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback