Ett vardagsgrått London

Det bästa med att resa runt som en skottspoling förutom att träffa gamla vänner och lära känna nya är shoppingen! På fredagen handlade jag massvis med fina saker på Portobello market, bland annat en klänning och sedan hamnade jag på Primark där jag köpte två klänningar och trosor. Och så köpte jag en superfin blommig vippkjol från Dorothy Perkins samt två fina linnen och diadem och annat tjejtrams som gör vardagen lite roligare. Fast mest nöjd är jag över mina fina klackisar med rosor från New Look.

På lördagen var det typiskt London-väder. Mulet och regn. Så hippiefesten i Hyde park flyttades till Holland Park och det var ett helt gäng med svenskar, engelsmän och australienare som firade Ninas 22-årsdag. En härlig kväll med Foster´s och cider direktimporterat från Irland.

På söndagen sken solen återigen i England och jag tog tåget ner till Brighton för att hälsa på Zoe. Nästa gång ska jag definitivt satsa på shopping därnere istället för i London. Så många roliga och orginella butiker. Jag var i himmelriket. Och gatorna påminde mig om Visby, kullersten och ett upp-och ner-landskap. Brighton Pier var också klart sevärt.



Skulle ni av en händelse vara intresserade av att se bilder från England?

Kommentarer
Postat av: Pär

Bring ´em on! ;)

Postat av: Angelica Lindvall

Pär: Redan publicerade. ;)

2008-05-20 @ 23:23:35
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: plin

Planerar sommarsemestern och funderar på Brighton. är det något du kan rekomendera? finns det grejer (kulturliv, mysiga cafen/pubar osv) att göra, är det fint där osv. finns det billiga och bra boenden?

2008-05-21 @ 20:21:45
URL: http://aldrig.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Plin: Oja, Brighton är sommarstaden no. 1 i England! Det finns allt, både kultur, mysiga milkshakes-barer, pubar och sevärdheter. I maj månad är det Art festival så massvis med konstnärer står utmed gatorna och säljer sina verk. Riktigt mysigt. Jag vet dock inte om boende är billigt, du får kika runt. :)

2008-05-21 @ 21:26:27
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback