Gamla människor skrämmer skiten ur mig

Jag är livrädd för gamla människor, alltså jag menar riktigt gamla människor. Jag vet att det inte är en okej sak att tycka men så är det. Jag har varit på flera äldreboenden, både som privatperson och i jobbet, och sett massvis med flintskalliga och grånande huvuden sitta där med ihåliga ögon som stirrar stint in i väggen och lemmar som rycker okontrollerat. Och det skrämmer skiten ur mig.

Jag vet att det är en naturlig del av livet och bla, bla, bla men jag jämför ändå gamla människor med zombies och är livrädd att de ska ta tag i mig och säga något bibliskt skrämmande i stil med: "Du kommer brinna i helvetet". Och alla vet ju att zombies alltid hinner ikapp en oavsett hur långsamma de är och zombies med rullatorer ligger definitivt steget före.



Kommentarer
Postat av: Rebecca

fy fasen! ta bort äckelbilden ;P

Postat av: Angelica Lindvall

Rebecca: Hahaha...

2008-06-23 @ 16:37:18
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback