2008 är mitt år precis som alla andra år

Det är midsommar. Halva 2008 har därmed passerat.

Mitt 2008 hittills:

Ω Jag kom hem efter en två månaders lång och härlig vistelse i Asien. Solbränd och frusen i Sveriges januari.
Ω Jag pluggade Kreativt skrivande på distans, hoppade av men fick utbildningsbevis ändå. Det kallar jag flyt.
Ω Jag dejtade, ångrade mig, blev singel, ångrade mig igen, blev singel, ångrade mig och nu är jag trött på hela grejen.
Ω Jag köpte en ful gul bil efter att ha krockat Niklas Golf.
Ω  Jag flyttade hemifrån på riktigt, från flickrum till korridor till en tvåa i Forssa.
Ω Jag stack till London ett par gånger för att inse att vi är helt körda som par.
Ω Jag stack till Paris för att glömma gårdagens bekymmer med en flaska Chardonnay och franska desserter.
Ω Jag rockade hårt på Foo Fighters och Queens of the Stone Age i Stockholm.
Ω Jag gick från brunett till blondin och därmed från smart till blåst.
Ω Jag gillar fortfarande lila.
Ω Och jag jobbar fortfarande på Dalarnas bästa tidning.

Till hösten väntar plugg på Poppius i Stockholm, snyggare möbler i min lya, resor (Egypten, Irland, Portugal och New York lockar) och saving-for-my-world-trip anno 2009.



Livet är underbart och om jag dör i morgon är jag ändå rätt nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback