Nu tror jag på spöken

Jag har aldrig trott på historier där folk berättar att de sett spöken och vålnader även fast jag alltid lyssnat intresserat. Döden har alltid fascinerat mig på ett eller annat sätt. Men i går hade jag en oerhört märklig upplevelse som gör att jag numera tror att spöken finns.

Jag och Nina var hem till hennes farfars landställe i Bäsna och fikade. När vi skulle säga hejdå gick vi ut i hallen. Nina och hennes farfar stod och pratade med varandra. Det finns en snedtrappa upp till övervåningen med spjälor som man kan kika igenom. Jag stod och tittade upp mot övervåningen och då såg jag hur en kvinna gick från vänster till höger. Hon hade en vit klänning och halvlockigt hår. Jag blev så oerhört förvånad för jag visste att det bara var vi tre i huset. Men jag sa ingenting till Nina eller hennes farfar då fast sedan i bilen på väg mot Borlänge berättade jag för Nina vad jag sett. Hon blev helt chockad och sa att hon sett samma kvinna och berättade även att en annan kvinna som var på besök i huset för länge sedan sagt att hon också sett en kvinna gå från det vänstra rummet på övervåningen och genom hallen till det högra. Det konstiga är att det bara är kvinnor som ser henne. Ninas farfar har aldrig sett henne men säger att det måste vara faster Anna.

Jag är så sjukt nyfiken på att se bilder av den här Anna och kolla om det verkligen var henne jag såg. Jag vill också veta varför hon är en vålnad. Enligt alla skräckromaner och skräckfilmer man läst och sett är ju vålnader personer som har något oklart på jorden eller vill meddela någon någonting. Jag blev aldrig rädd när jag såg den här kvinnan, bara så jäkla förvånad. För jag trodde verkligen inte att spöken och vålnader existerade på riktigt. Det här är så häftigt att jag måste göra lite efterforskningar.



Bild:
www.svt.se

Har du sett något övernaturligt?

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åh, vilken fin blogg!

Postat av: Angelica Lindvall

Lovisa: Tackar!

2008-07-01 @ 10:30:32
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Liza

Jag ser oftast inte vålnader, mest bara att jag ser att "något" svischar förbi ute i hallen mot mitt rum, som att det är någon som går förbi. Har däremot varit med om att någon dragit ur kablar ut eluttaget, höjer volymen på tv, öppnar garderober och knackar i dörrar osv. Listan kan bli lång! Fredrik har sett en kvinna sitta på sängkanten i min säng. Det är däremot ganska läskigt..

2008-07-01 @ 15:19:20
URL: http://lizalicious.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Liza: Oj, det där lät creepy, däremot kan jag tänka mig att just Fredrik kan se både det ena och det andra med hans livliga fantasi. :p

2008-07-01 @ 16:02:44
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Liza

Haha, skoja inte ;) Han om någon kan fantisera iväg sig själv långt bort..

2008-07-01 @ 18:07:21
URL: http://lizalicious.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Liza: Haha, så sant, så sant.

2008-07-01 @ 20:21:00
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback