English breakfast

Jag har scones i ugnen. Det luktar himmelskt i mitt kök. Strax kommer Mia över på en äkta English breakfast. Det blir te, scones, smör och apelsinmarmelad. Sjukt gott och så lätt att göra.



Det här behöver du för 8 portioner:

100 g rumsvarmt smör eller margarin
8 dl vetemjöl
1 dl havregryn
5 tsk bakpulver
1 tsk salt
4 dl mjölk eller yoghurt
1 msk socker

Så här gör du:

Sätt ugnen på 175 grader. Rör samman alla ingredienser till en kladdig deg. Var sparsam med rörandet! Klicka ut 8 stora högar på en smord plåt. Platta ut dem lite med mjölade händer. Grädda i mitten av ugnen cirka 15 minuter.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ska man ha äkta engelskfrukost ska man ha toast ägg & bacon.

2008-07-18 @ 12:31:20
Postat av: Angelica Lindvall

Anonym: Ja, men vem orkar äta en sån fet frukost? Förutom de feta engelsmännen då. :P

Postat av: Hanna

Åh, tack för idén! Tror jag ska göra det imorgon när min semester startar =)

2008-07-18 @ 18:56:48
Postat av: Angelica Lindvall

Hanna: Åh, vad härligt med semester! Min är slut efter den här helgen. :(

2008-07-19 @ 10:24:30
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback