Akuten

Jag kom precis hem från akuten efter sex timmar. Det var nog inte så smart att åka och jobba direkt efter en trafikolycka men jag åkte ju faktiskt till Borlänge Kukhus först men de kunde inte hjälpa mig eftersom jag tillhör en annan vårdcentral. Så då ringde jag till min vårdcentral som blev chockad över hur jag blivit behandlad av Borlänge Kukhus och de sa att jag skulle åka in till akuten i Falun istället. Perfekt tänkte jag, jag jobbar ju i Falun så jag åker dit efter jobbet. Sagt och gjort. Jag gjorde det jag skulle på jobbet och under hela tiden kände jag bara hur ryggen gjorde mer och mer ont, särskilt när jag gick i trappor eller tog djupa andetag. Vid 16-tiden klarade jag inte mer utan ringde mamma som fick köra in mig till akuten och där började den låååånga väntan. Jag kunde ha sett Titanic två gånger.

Hursomhelst blev jag undersökt och därefter röntgad och läkarna tycktes sig hitta en spricka i ett ben i nacken vilket jag tyckte lät jävligt otroligt eftersom det var ryggen jag hade ont i. Då blev det magnetröntgen istället, woho! Strålning genom hela kroppen, det är ju för jävla bra, "Ja, det är ju särskilt farligt i din ålder när du ännu inte fött barn". Och helt i onödan dessutom eftersom det inte fanns någon spricka. Däremot har jag dragit på mig så kallade "mjukdelsskador" men det är ju smällar (haha, ironi) man får ta.

Nu ska jag sova bort smärtan och gå upp tidigt i morgon bitti för att köpa en ny bil.

Kommentarer
Postat av: Ronnie Thelin

hum hum hum....
:(

2008-02-23 @ 04:50:59
Postat av: Carro

Angelica, Angelica. Tur för dig att du överlevde, tänk vad många människor som dör i bilolyckor varje dag. Röntgen ja.. sa dom så? Jag har gjort röntgen för mitt huvud i alla fall, dock inte i onödan, men det var för att kolla så jag inte har någon tumör eller så.. hm, men man ska inte göra det gör många gånger har jag hört..

Hoppas att du mår bättre snart, tur i oturen att du klarade dig "så här" bra som du beskriver iaf.. kram kram kram // Carro

Postat av: Filippa

Men söta du!! Du får inte hålla på o leka med ditt liv på såna tokiga sätt, ta hand om din stackars lilla kropp. Är så glad att du klarat dig okej!!! Saknar dej! puss och kram

2008-02-23 @ 09:10:11
URL: http://inspirations.blogg.se
Postat av: Rebecca

Det var väl för väl att det inte gick sämre för dig! Men du får se upp med så kallade mjukdelsskador, de kan bli riktigt långrandiga oxå om jag inte är helt ute och cyklar. och du har väl gjort en anmälan till försäkringskassan om olyckan om du var i tjänst när det hände...

2008-02-23 @ 13:39:46
URL: http://rebeccalinder.blogg.se
Postat av: Fru K

Det var ju en förbaskad tur att det inte var värre än det är! Fast som Rebecca skrev så kan ju mjukdelsskador bli sega de med. Var riktigt försiktig nu och lita på kroppen om den säger ifrån under de närmaste dagarna. Har ingen lust att sitta på andra sidan jorden och läsa om fler olyckor och skador!
Jag skickar solsken som plåster på såren! Kram!

2008-02-23 @ 16:26:01
URL: http://www.metrobloggen.se/fruK

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback