Jag är redaktör!

Oj, jag är redaktör. Fatta? Det låter helt galet. Jag har inte lagt märke till det förrän nu när jag läste "min" sida i tidningen. "Redaktör: Angelica Lindvall". Det känns liksom.. lite gammalt. Jag är ju ung, har fortfarande finnar och kan ännu inte behärska mitt pms-humör. Fast det är rätt ballt också. Att jag är så ung men ändå hunnit med så mycket i min ännu korta journalistbana.

Det värsta är att man blir ganska tillfreds när man får jobba heltid med det man älskar. Så tillfreds att man helt glömmer bort vilka ens ambitioner var från början. Jag har ju fortfarande två drömmar kvar som jag ännu inte uppnått, dels att skriva en bok och dels att jobba på en kvällstidning eller veckotidning. Jag har alltid velat gjort allting i raketfart, gifta mig, skaffa barn, bli nyhetschef, starta en tidning, allt innan 30. Men till vilken nytta egentligen? Jag har ju minst 44 år kvar att jobba så jag kan lika gärna skynda långsamt. Att skaffa barn måste jag dock göra innan 65, jag har en känsla av att mina ägg kommer vara ganska uttorkade då.

Vad har du för framtidsplaner vad gäller jobb, karriär, plugg och familjeliv?


© Angelica Lindvall

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha

Tack så mycket!

Du verkar ha ett grymt skoj jobb föresten! Ska bli spännande o se bilderna ni ska fota, ska ni publicera dom ngnstans då eller?

Ha d fint =)

Postat av: Emma

Hahaha uttorkade ägg!

2008-08-08 @ 20:43:52
URL: http://larssonwestermark.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Karin: Ja, det är ett roligt jobb. :)



Nej, bilderna ska inte publiceras men jag hoppas få mycket utrymme i media så att jag kan sälja den färdiga produkten.

2008-08-08 @ 23:10:01
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Emma: Haha, det är sant ju!! :P

2008-08-08 @ 23:10:34
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Fru K

Framtidsplaner... jobb: ha skoj på jobbet, sedan spelar det inte så stor roll var. karriär: tja, jag tänkte väl bli generaldirektör på skatteverket tror jag... plugg: jo...hm... alltså, jag ska ta en examen till... förutom de två jag redan har... Familjeliv: har ju make och vovve så det är väl bara barn som saknas. Till nästa sommar då...

2008-08-09 @ 11:19:05
URL: http://www.metrobloggen.se/fruk
Postat av: Angelica Lindvall

Fru K: Ja, du har tamejfan lyckats med allt du tagit för dig! Way to go! =D Generaldirektör låter coolt.. ;) Och barn, stressa inte fram det, de kommer när de kommer. :)

2008-08-09 @ 11:46:56
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback