Skumbad eller pengatvätt?

I går kände jag mig som Joakim von Anka. Jag låg visserligen inte i ett hav av guldmynt utan i ett skönt skumbad med några droppar babyolja och en ansiktsmask med jordgubbsdoft över fejan.

Men jag låg och tänkte på alla saker som jag ska köpa. Mycket ego av mig men det är jag fan värd efter att ha slitit som ett djur (nåja) hela sommaren. Saker som hörnhylla till badrummet, badkulor i små söta burkar, LV-väska, klänningar och skor cirkulerade i mina tankar.

Dessvärre är jag lika snål som Joakim von Anka (fråga mamma, Thomas, Johanna, everyone agrees) och förde över halva lönen direkt till sparkontot när jag fick lönen i går. Jag har också betalat hyran och en futtig liten räkning på 29 kronor. Så snål är jag men det behöver ju inte betyda något negativt? Men jag har fortfarande mycket pengar kvar (tack vare att jag sa nej till Poppius) och nu ska här spenderas! Okej, jag är medveten om att jag får äta nudlar resten av september efter att jag köpt min LV-väska men det får det vara värt. Det är just balansen mellan snål och dumsnål som är något att eftersträva. Tror jag.

Kommentarer
Postat av: Alexzandra

klart man är värd något man verkligen vill ha efter att ha jobbat å "slitigt" hela sommaren :) Vart köper du väskan ifrån, nån bra sida lr en affär? Är bra sugen på en plånbok.

Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Jag köper den på Louis Vuitton-butiken i Stockholm såklart.. är väl enda LV-butiken i Sverige?

2008-08-26 @ 20:19:10
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: dekora

Bra grejer faktiskt. :)

2008-08-27 @ 21:11:57
URL: http://dekorfilm.se/bildekor/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback