Porrens finrum

Har ni hängt med i porrtidnings-debatten som pågick för några veckor sedan? Allt började med att Niklas Svenlin, sommaranställd på OKQ8-macken i Degeränget i Piteå och medlem i facket SAC krävde att macken skulle sluta sälja kvinnoförnedrande och sliskiga herrmagasin som Slitz och Fib Aktuellt. Han lyckades till slut få arbetsgivaren att sluta sälja herrtidningar med stora silikonbröst och tunna stringtrosor på framsidorna. Jag bryr mig inte om herrmagasinen tas bort eller inte för vem köper ens sådana tidningar i dag när porr är så lätt att få på andra sätt till exempel via internet? Jag gillar inte förbud och tycker heller inte att man ska ta bort herrtidningarna helt och hållet. Det finns säkert medelålders män utan internet som hellre köper ett dirty magazine och drar en handtralla än ligger med sin smått neurotiska fru eller skaffar ADSL. Och då tycker jag att dom ska få det.

Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Fredskronk

Jag tycker inte att föbud i sig är bra. Att förbjuda porr skulle inte vara rätt väg att gå om man nu vill bli av med den.



Att däremot enskilda butiker väljer att inte sälja porr eller osmakligt grabbiga tidningar är däremot helt i rätt riktning.



Sure. Det finns på nätet och de som är intresserade kommer att söka upp det där. Däremot är det ett bra ställningstagande som företag att visa att "vi ställer inte upp på den människobild som visas i dessa tidingar och säljer dem således inte".

Postat av: Angelica Lindvall

Fredskronk: Ja, men jag tycker att skammen i att köpa en porrblaska är kul. :p Fast å andra sidan, det är bra av enskilda företag att ta bort stämpeln av det sjuka ideal som råder. Lite dubbelmoral men säkert rätt väg att gå. Däremot måste det finnas en marknad, t ex Café har ju ibland utvikningstjejer men det är ändå en bra tidning, rent innehållsmässigt med intressanta reportage. Till skillnad mot exempelvis Slitz. Annars tycker jag att grabbtidningarna får vara kvar om de börjar göra normala framsidor såsom VR, Glamour och King.

2008-08-06 @ 12:09:26
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Sönnta

Vill man vika ut sig så ska man få göra det och vill man köpa en porrtidning så ska man få göra det. Ingen är tvungen till varken det ena eller det andra. Inte i Sverige i alla fall.

2008-08-06 @ 15:07:35
URL: http://sunnta.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Sönnta: I totally agree.

2008-08-06 @ 15:50:51
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Elina

Jag tycker det är brabrabra och önskar att hela porrindustrin försvinner en vacker dag ! :)

2008-08-06 @ 23:45:29
URL: http://blow.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Elina: Vad ska jag då titta på? :P

2008-08-07 @ 09:37:33
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback