Bröstfixerad



Är verkligen killar så bröstfixerade som vi alltid trott? Är silikon det som gäller? Jag kan inte tänka mig något trashigare och mer 90-tal än ett par onaturliga lökar. Det känns så sjukt att kunna köpa ett par kroppsdelar. Typ "Nej, nu är mina lår så himla otränade, jag tror jag köper ett par nya". Jag tror inte ens att killar reflekterar särskilt mycket över hur stora eller små ens bröst är, det är ju inte som att ha en liten snopp direkt. En liten snopp är ju ett problem i sänghalmen men ett par små tuttar utgör ju ingen direkt funktion för sexet i sig. Man får ju hoppas att killen tänder på personen och inte på ett par bröst eller avsaknaden av bröst.

Jag fattar ju att de som sätter in silikon oftast har minituttar eller hängiga taxöron men jag tror ändå att problemet sitter i huvudet. Gå till en psykolog och bättra på självkänslan och res jorden runt för de pengar som du annars skulle lägga ner på ett par fettklumpar. Det är mitt råd.

Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Ingen kille över typ 20 bryr sig nog inte. Alla jag frågar som är något sånär vettiga vill ha äkta vara! Mycket mysigare att klämma på ett par mjuka än tennisbollar. Dock är det ju inte så vanligt med silikon längre utan att väljer ju de nysaste alternativen som saltlösning å gelehallon å på så sett får det ett par mer veerkligenhetstrogna Å mjuka boobies.

Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Det har du rätt i. Fult ideal dock. Ändå gången jag själv skulle utsätta min kropp för onaturliga implantat är om jag skulle förlora tuttarna till cancern.

2008-08-04 @ 20:50:18
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Johanna.

En del killar är ju helt besatta, som killarna på mitt jobb (jag jobbar på restaurang), dom gör bröst av både deg och rå köttfärs (EUH!) Men sen har jag hört att killar som jobbar på restaurang är värre än andra :P De enda operationer som jag skulle tänka mig att göra på min kropp är att göra saker mindre, inte stoppa in något onaturligt och äckligt.

2008-08-04 @ 23:40:07
Postat av: Sönnta

Nä jag tycker inte det har någon större betydelse. Onaturlig stora bröst är inte alls snyggt...

2008-08-05 @ 08:33:33
URL: http://sunnta.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Johanna: Vilka kollegor du har, haha.. Ja, alltså, skönhetsoperationer blir ju alltmer accepterat men jag är livrädd för att folk ska skära i mig och stoppa in onaturliga grejer.

2008-08-05 @ 09:56:14
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Sönnta: Nej, naturliga bröst är dessutom roligare att leka med.. :p

2008-08-05 @ 09:56:42
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Emma

"Gå till en psykolog och bättra på självkänslan och res jorden runt för de pengar som du annars skulle lägga ner på ett par fettklumpar."

Haha det är ju skönt att se att du inte har några problem med dina bröst men är du verkligen så naiv att du tror att "allt sitter i huvudet", snacka om brist på empati. Och självklart kan det vara ett problem för en persons sexliv, brösten är ju en del av kroppen och har ju alltid varit en symbol för kvinnlighet och sexualitet. En liten snopp fungerar ju precis som en stor, ägaren kanske tycker det är jobbigt, precis som ägaren till ett par små bröst eller taxöron.



"Är verkligen killar så bröstfixerade som vi alltid trott. Jag tror inte ens att killar reflekterar särskilt mycket över hur stora eller små ens bröst är"

Ja det är väl en fråga som inte kommer få något svar snart men det jag mest funderar över är varför man måste ta upp killar som någon slags norm för varför tjejer operarar sig.



Jag hoppas inte du drar alla över en kam när du säger trashig, men jag kan förstå vart man kommer ifrån om man har Linda Rosing i tanken, även om jag personligen tycker att det helt beror på hur man bär upp dom.



2008-08-06 @ 10:00:11
URL: http://sirikit.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Emma: Jag tror att allt sitter i huvudet, ja. För små tuttar (typ enbart bröstvårtor) funkar ju ändå som ett par vanliga bröst (att ge barn mjölk). Visst är det en sexuell kroppsdel och en mycket vacker sådan men det finns hundratals kvinnor som knappt har bröst men som är ändå helt sjukt vackra som t ex Hilary Swank och Kate Hudson. Därför tycker jag att det är bättre att gå till en psykolog och bättra på självkänslan än att genomgå en både psykiskt och fysiskt påfrestande operation som kanske misslyckas och gör saken sämre.

2008-08-06 @ 10:22:56
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Emma

Frågan är hur man kan vara så förmäten och påstå att allt har med dålig självkänsla att göra. Det är tur att det inte ÄR så bara för att du TROR det.

Du har själv tränat för att bli citat "smal smal smal, snygg snygg snygg och vältränad vältränad vältränad" och 600 kalorier om dagen, för att det är bra för dig eller? varför inte bara gå till psykologen oh vara nöjd med din kropp. För om vi ska återgå till vad som endast behövs (ge barn mjölk) är det inte mycket vi skulle kunna unna oss.

2008-08-06 @ 14:02:46
URL: http://sirikit.blogg.se/
Postat av: Angelica Lindvall

Emma: Vad har det annars med att göra? Bekfräftelse från andra människor? Eller enbart för att man vill fylla upp en klänning (det finns behåar med inlägg)?



Hehe, ja, du, jag älskar min kropp och tycker att jag är absolut snyggast naken men min mage skulle gärna få vara lite plattare och enda sättet att få den platt är genom att gå ner i vikt (det går inte att punktträna magen). Men jag är redan normalbyggd så det blir lätt att få den platt.

2008-08-06 @ 16:02:07
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Emma

Man kanske helt enkelt tycker att det är snyggt, varför måste det vara djupare än så.

Som du själv säger så kan man älska sin kropp men ändå vilja fixa till den. Om större bröst är det för någon vem är du att säga att den lider av dåligt självkänsla. Väldigt motsägelsefullt eftersom du själv försöker göra något åt hur du ser ut.

2008-08-06 @ 17:44:15
URL: http://sirikit.blogg.se/
Postat av: opererad japp

Har själv gelehallon, det är kul att folk har så olika åsikter om operationer =) huvudsaken man är nöjd själv sen får folk tycka vad dom vill. En del gör det för uppmärksamhet och ja det får man, men fel uppmärksamhet. En del tror att om man mår dåligt blir allt bättre med ett par större bröst men så är det självklart inte heller. Jag oprererade mig för min egen skull sen får killar tycka vad de vill , fejkade, onaturliga osv. Är iaf supernöjd har inte bättre självkänsla än innan den var redan bra, men har ett bättre självförtroende! Emma bra skrivet tycker jag handlar inte om självkänsla. Jag tycker sillisar är gör snyggt iaf =D och varför åka jorden runt? man lägger pengar på olika saker, det man själv uppskattar.

2008-10-09 @ 20:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback