Franska desserter

Är det något som fransmännen verkligen kan så är det att baka. Och dricka rödvin. De dricker rödvin som en annan dricker vatten, både till fisk och kött. Varje morgon gick jag och Alexz till närmsta boulangerie (bageri) och köpte croissanter och bakelser. Jag har inte vågat ställt mig på vågen än.

Croissant

     

Min favoritdessert blev framboisine, en kall dessert med smak av hallon. Den kostade 85 kronor. Dyrt men absolut värt det. Sedan testade jag en annan typisk fransk dessert, crème brulée, en slags vaniljpudding. Supergott.

Franska desserter

Chokladkaka


   

Restaurang

Ja, vi drack en hel del Chardonnay också men favoriten var Bourgogne.

© Angelica Lindvall
alla bilder är skyddade enligt lagen om upphovsrätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback