Amatörernas afton

I kväll gör många ungdomar sin alkoholdebut. Jag gjorde min debut för sex år sedan just denna dag och tog någons oskuld just denna dag. Jag minns, nej, förlåt, jag har hört andra berätta om hur jag svepte i mig två 7,0:or och det räckte tydligen. För sedan såg jag stjärnor och planeter och kräktes i en gran. Sweet.

Många föräldrar är oroliga över vad deras ungdomar kan tänkas hitta på i kväll och oron är sannerligen befogad. Fast det är faktiskt inte svårare än att ringa och höra på kvällen var ungen håller hus och kanske komma dit för att kolla läget. Och som förälder ska man också se till att hämta sin unge sen på natten. För det är ju självklart att ungar dricker sig askalas, de vill väl inte vara sämre än vuxna och fly den bistra verkligheten ett tag men vad som är värre är att många ungdomar kan vara riktigt hjälplösa och hamna i situationer som kan förstöra deras liv för all framtid. Därför vill jag uppmana alla föräldrar (om det nu finns några som läser min blogg) att hålla koll på vad ditt barn gör i kväll. Din son eller dotter kommer tacka dig senare.

Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Tror det är väldigt svårt att hålla koll på vad ens barn gör faktiskt. Det är ju knappast så att man säger att man ska gå på fest o supa när ens föräldrar frågar. Ne vi ska va hemma hos Lisa och äta taco, yeah right!

Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Men det är därför man kan ringa och höra med sin unge och hämta ungen senare på natten. Jag skulle aldrig låta min unge sova hos "Anna" på valborg, no way!

2008-05-02 @ 08:22:34
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Wilhelmkaja

What a cool web site. Love the pages you have on motivation, keep up the work I hope to read more soon.

2008-11-06 @ 14:30:51
URL: http://wilhelmkaja.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback