Jag borde plugga

Jag gör inget vettigt om dagarna längre. Jag jobbar inte och jag pluggar inte trots att jag verkligen, verkligen borde. Men i morgon ska jag ställa klockan på sju och plugga hela dagen, eller ja, åtminstone tills jag är klar. Jag ligger sjukt mycket efter i distanskursen med tanke på min tripp till The Big Apple och nu måste jag dels jobba ikapp de uppgifter jag missat och dels göra sju veckors uppgifter i förväg eftersom jag ska ut och resa snart igen. Det kostar att ligga på topp.

Mitt kontrakt med DD går ur på onsdag så efter det är jag arbetslös eller fritidsforskare som Johanna säger. Men jag har sökt jobb som timvikarie på min gamla högstadieskola och hoppas att jag får jobba lite innan jag åker till Thailand. Inte för att det fattas pengar till resan men det kan ju vara skönt att ha lite pengar på kontot när man kommer hem igen, särskilt om man som jag är på jakt efter en egen lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback