Med pompa och ståt

I morse firade vi vår lärare Bo Levin med ett fyrfaldigt leve på 60-årsdagen. Vi hade gömt oss inne i skrubben vid telefonen och jag höll utkik genom nyckelhålet. Ingen Bosse syntes till på en bra stund. Ljusen i tårtan höll sakta på att brinna ut så Joanna tog saken i egna händer och letade upp födelsedagsbarnet. Hon sa till honom att "Nu är det allvar" och Bosse fick eld i baken och sprang in till ett tyst klassrum (så tyst har det aldrig varit förut) och sedan överraskade vi han totalt med pompa och ståt. Nåja, champagne och tårta är nästan samma sak. I present fick han ett senilsnöre (han tappar nämligen alltid bort sina glasögon) och en fin pipa och tobak.

Alla som vill får skriva en hälsning till födelsedagsbarnet här i min blogg eftersom jag fått nys om att 60-åringen läser min blogg med jämna mellanrum (antagligen mest för att kolla upp så jag inte bryter mot några pressetiska regler).

Ett stort grattis till dig Bosse från mig!

Champagnefrukost
Bild: Angelica Lindvall

Kommentarer
Postat av: Sofia Style

grattis Bosse :-P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback