Leksand

Gårdagen började som sagt en aning annorlunda men den slutade i alla fall bra. Efter fyra timmar på akuten blev min styvpappa sydd med åtta stygn. Sedan åkte han och mamma hem och grillade fläskkotletter. Jag var rejält hungrig vid det laget. Hela familjen åt mat och sedan skjutsade jag upp brorsan och hans kompisar till Leksand. Sedan åkte jag hem igen för att hämta Johanna och därefter drog vi till Leksand. Vi båda var nyktra, eller ja, Johanna var väl lite på lyset men inte så att det märktes. Vi minglade runt bland de tusentals människorna som letat sig till Leksand. Jag stötte på en hel del vänner och bekanta men Gropen bestod mest av barnfamiljer och ungdomar i 17-årsåldern som ramlade runt. 

Jag och Johanna som planerat in ett Stockhomsbesök på Gröna Lund i början av augusti tog tillfället i akt när det var tivoli i går. Vi valde ut den äckligaste karusellen och sedan bar det iväg mot skyn. Typ. Jag blev helt snurrig och det kändes som att jag druckit tio cider på raken. Fast kul var det!

Jag börjar nog bli för gammal för det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback