Intyg

I veckan fick jag mitt efterlängtade intyg på att jag genomgått en ettårig journalistutbildning vid Molkoms folkhögskola.

Det här är vad jag gjort och förhoppningsvis lärt mig något av under året:

→ De journalistiska genrerna
→ Skrivövningar- fördjupning av det personliga språket
→ Reportaget- läsa, analysera, skriva, kritisera och utveckla
→ Offentlighetsprincipen, etik, research, källor, källkritik och intervjuteknik
→ Massmedias roll i det demokratiska samhället, den journalistiska rollen och massmediekritik
→ Redaktionsarbete på Karlstadstidningen
→ Tidningsproduktion
→ Redigering i Indesign, layout och bildbehandling i Photoshop
→ Digitalt foto med inriktning på press, nyheter, sport och reportage
→ Samhällskunskap, tyngdpunkten på kommun, landsting och stat
→ Praktik på tidning tre veckor
→ Reportageresa till Moskva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback