Planering halvårsvis

Jag brukar planera ett halvår av mitt liv i förväg. Det har alltid varit viktigt för mig att veta vad som händer härnäst. Dessutom älskar jag att planera. Nu har jag bestämt mig i alla fall vad jag ska göra efter min journalistutbildning. Självklart hoppas jag på sommarvikariat på någon tidning men jag ska även söka andra jobb, för nu behöver jag tjäna ihop allt jag lagt på den här utbildningen. Fast parallellt med mitt eventuella arbete ska jag studera kreativt skrivande på distans under ett år. När jag tjänat ihop tillräckligt mycket pengar på mitt jobb ska jag och min barndomsvän backpacka i Asien och när jag kommer hem ska jag bli sambo med min ungdomskärlek. Det låter storartat men det återstår att se.

Mina klasskamrater har också storslagna planer må ni tro. Självklart ska alla bli otroligt grymma journalister men förutom det ska en person åka till USA och turnera ett halvår, en annan ska söka till en fotoutbildning, några funderar på att gifta sig och skaffa barn, några planerar att flytta hemifrån, några vill flytta ihop med sina respektive, några ska söka jobb och några andra ska plugga vidare.

Livet är en gåva som man bör ta vara på in i det sista.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback