Backpacker-liv

Nu har jag och Johanna avslutat vårt charterliv på Phuket för ett äkta backpacker-liv i Krabi. Vi bor i ett slitet rum utan AC ungefär fem minuters promenad från stranden. Om man tittar ut genom fönstret ser man hundratusen palmer och bergsklippor. Det blir debut for vårt myggnät och vara sidensovsäckar i natt.

Det har varit dåligt väder i dag, första gången sedan vi kom till Thailand. Det har regnat och åskat, riktigt mysigt. Vi sov en stund på dagen och jag vaknade upp bredvid en död spindel och jag skrek inte ens. Jag är jävligt stolt över mig själv.

Inga skador än förutom ett demolerat öga. Jag och Johanna träffade en gammal skolkompis, Anahi, i Karon och den tjejen är helt vild på fyllan. Hon brände upp mitt ögonlock med en cigarett. Fast jag intalar mig själv att jag har bra läkhud. Men vidare fräscht är det inte.

Jag har hört om det som hänt hemma i Borlänge och mina tankar finns hos er. <3

Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Får en mysig bild framför mig när ni ligger nerkröpna i era sovsäckar. hehe

Postat av: Anna P

Tack för sms:et.. har inte orkar svara bara. Men det värmer. Tack.

2007-12-10 @ 23:30:54
Postat av: Carro

Hoppas att du har det bra. Det är "krig" i bloggvärlden, igen, tragiskt. Nu har jag precis som du, blivit kallad dubbelmoralens drottning av fröken rockaholic.. ja jag säger då det ... ^_^ Jag saknar din blogg. COME BACK!

2007-12-11 @ 18:48:37
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se
Postat av: Maria Karlsson

Det verkar som det inte går nån vidare nöd på dig! Du gör rätt som passar på när du är ung att leva livet. Lite skillnad på 1 dm snö och 30 grader varmt.
Har du ätit musslor?! Tänkte just hur det går för Angelica och maten, men du överlever nog.
Ha det fortsatt bra och en riktigt God Jul
ps Har fått jobbet!
Kram

2007-12-12 @ 11:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback