Stickat är den nya trenden

Att sticka egna kläder har länge varit ett populärt tidsfördriv i Sverige. Den idealiska bilden av en mormor är för mig en äldre dam, med skrattrynkor runt ögonen som sitter i en gungstol och stickar samtidigt som hon lidande säger: "Håhåjaja, det var bättre förr". Det bör dock nämnas att min mormor är lika gammal som mina jämngamla kompisars föräldrar och ingen riktig mormor i den bemärkelsen.

Hursomhelst så tycker  jag att det är väldigt avkopplande att sitta framför TV:n och sticka i likhet med flera Hollywood-celebriteter som Kate Hudson, Uma Thurman och Julia Roberts. Vi kanske borde hyra en stuga i Sälen tillsammans och sticka och prata om Oscarsgalan, vad mycket vi skulle ha gemensamt! (Det där var ironiskt).
Jag önskar verkligen att jag kunde sticka denna fina klänning, ja, en klänning överhuvudtaget! Fast tråkigt nog kan jag inte sticka något annat än en halsduk. Och då syns det ändå vilka maskor jag gjort och vilka som mamma hjälpt mig med. Men man kan ju alltid lära sig? Jag ska nog åka iväg och köpa lite garn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback