Lista om mode


Vad heter du?
Angelica.
Var bor du?
Värmland för tillfället.
När är du född?
Jag föddes under det glada 80-talet, närmare bestämt 1987.
Beskriv din stil med 3 ord:
Klassisk, modern, proper.
Vad innebär mode för dig?
Det är ett stort intresse som man kan använda till mycket men främst till att uttrycka sig själv, vem man är som person.
Vilka är dina favoritbutiker?
Jag älskar Vila men handlar även på MQ, Carlings och Vero Moda. H&M är dock uteslutet.
Shoppar du second hand?
Nej, jag har bacillskräck. Däremot lånar jag gärna kläder från vänner och bekanta.
Vilken är din favoritdesigner?
Om jag haft en större förmögenhet hade jag köpt kläder från Michael Kors, Burberry och Rock&Republic.
Vilket är din favorit i höst?
En stickad tröjklänning, stövletter och min bruna skinnjacka.
Hur mycket shoppar du för i månaden?
Det varierar en hel del, men mellan 500-1000 kronor.
Dyraste respektive billigaste plagget
Min bruna skinnjacka var ett fynd, 800 kronor, men det är ändå en hel del pengar för en student. Det billigaste måste vara alla mina söta spetslinnen runt femtiolappen från Vila och VeroModa. Annars är ju H&M billigt vad gället allt, vilket tyvärr också syns på kvalitén.
Tror du att du kommer att kunna shoppa lika mycket om 10 år som du gör idag?
Förhoppningsvis kommer jag kunna shoppa ännu mer, men antagligen har jag en familj då som också måste ha sin beskärda del, så det lär nog jämna ut sig.
Brukar du tröstshoppa?
Jag brukar inte tröstshoppa kläder, utan då blir det mest tidningar och böcker.
Högklackat eller lågklackat?
Högklackat vill jag säga, men jag kan inte gå i sådana skor, så jag lär väl säga lågklackat. Ballerinaskor sitter vanligtvis på mina fötter.
Vilken är din drömväska?
En äkta Louis Vuitton-väska.
Vilket blir ditt nästa köp?
En stickad klänning eller en aftonklänning i siden.
Favoritblogg?
http://angelica1987.blogg.se
Vilka är dina stilikoner?
Jag tycker att Nicole Richie fått en snygg stil sedan Rachel Zoe började styla henne. Men min absoluta favorit är tveklöst Reese Witherspoon, jag skulle dö för att få äga hennes klänningar.
När upptäckte du ditt intresse för mode?
Jag har alltid varit intresserad av att blanda stilar och prova olika utstyrslar, det började redan på högstadiet. Men det är först nu som jag ser mode som en viktig och rolig funktion i mitt liv.
Vad vill du jobba med i framtiden?
Skriva som jag gör nu fast på en kvällstidning eller ett tjejmagasin.
Favoritplagg just nu?
Alla mina klänningar!
Favoritaccessoarer?
Handväskor, skor och smycken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback