Fars dag

Igår var det fars dag. Jag har alltid tyckt att det är töntigt att fira mors-och farsdag. Särskilt fars dag, men det beror väl på att jag inte haft någon far i den bemärkelsen. Jag har inte haft en biologisk pappa sen jag var fem år.

Jag tror inte att man behöver en pappa i sitt liv, jag har klarat mig bra ändå. Däremot tror jag att det är viktigt att man omges av män under sin uppväxt om man saknar en pappa. Bägge könen behövs, det spelar ingen roll vad ensamstående mammor eller homosexuella par säger. Barn behöver kontakt med båda könen, även fast man kan växa upp med en enda förälder.

Fast efter min pappas död så dök en annan fadersgestalt upp i mitt liv. Jag kallade honom inte pappa. Jag vet inte varför jag lät bli men jag antar att jag bara tyckte att det var konstigt att först ha en pappa och sen få en ny pappa.

Jag skickade ett sms till Niklas igår:

"Grattis på plastpappans dag!"

Han blev glad och skickade ett sms tillbaka där det stod: "Tack".

Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Ja gud ja.. Ingen tvekan om saken att barnen har mer respekt till män (främst för att de har grövre röst) hade behövde aldrig höja rösten eller dra i ungarna som de kvinnliga gjorde. Va fiiint att du skrev Grattis på platspappans dag. Nu ångrar jag att jag inte gjorde så, ioförsig har han bara vart med i mitt vuxna liv (därav 3 år när jag bott hemifrån) men de va gulligt gjort iaf.. =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback