Alkohol och droger

Det blev en lång dag igår på Carlstad Conference Center. Jag somnade redan på första föreläsningen. Fast sen sprang jag, Ida och Anna runt och snodde godis från varje monter och låtsades vara intresserade av vad de hade att säga. Fast ärligt talat var det mest skitsnack. Jag klarar inte av tanken på vuxna gubbar och kärringar som predikar om hur farligt dagens ungdomar lever och påstår att Tysklandssprit har blivit ett vanligt intag för oss på helgerna. Hallå? Vems fel är det att ungdomar får tag i spriten? Det är ju knappast vi som tar bilen och åker ner till Tyskland och köper sprit. Det är ju de vuxnas ansvar, de borde inte hålla garaget öppet för alkoholförsäljning. Det är en stor skillnad på en 47-årig man som säljer Tysklandssprit till sin 46-årige vän än en lika gammal man som säljer sprit till en 16-åring.

Anledningen till min ilska beror också på att jag och Ida stod vid "Dont drink & Drive-montern" och bläddrade igenom de hemska bilderna på rattfylleristers skador och deras offer. Då kom det fram en gubbe som sa: "Ni vet inte ett dugg om det där". Sen sa han att vi skulle läsa det högt för varandra så att vi verkligen fattade. Jag hade lust att säga: "Vad synd att jag inte förstår då eftersom jag ska skriva en artikel om det här". Gubbjävel.

Idag börjar jobbet med tidningen. Om en vecka ska den gå till tryckpressarna. En vecka..! Det här blir en jobbig process, men jäklar vad kul det ska bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback