Mycket väl godkänd

Igår fick jag MVG i psykologi B och ett solklart MVG i projektarbetet. Jag förtjänar verkligen MVG i båda, för jag har kämpat som en gnu, speciellt i projektarbetet för att få till den ultimata bröllopshandboken. Och idag fick jag MVG i samhällskunskap C. Sammanlagt har jag 10 MVG i slutbetyg, 9 VG, 8 G och 1 IG i matte B (förståeligt eftersom jag är totalt ointresserad av Pythagoras sats och x och y). Jag är rätt nöjd med mitt slutbetyg. Bäst i familjen. Bland de bästa i klassen.

Men ändå har mitt humör varit i klass med vädret idag. Inte en tillstymmelse till leende har speglats på mina läppar. Varför? Jag borde ju vara lyckligast i världen när jag går ut med flest MVG i betyg. Men nej, jag får inte vara lycklig för att ett företag vid namn AJ Eriksen AB skickat 202 feltryckta mössor till Hagagymnasiet som det står Hushagsgymnasiet på. Med andra ord kommer vi få våra mössor dagen före studenten. Kanske.

Vad betyder MVG när man inte ens får ha sin studentmössa på studenten?

Jag har dock lugnat ner mig en aning nu, först var jag besviken, ledsen och arg. Nu är jag bara arg. Om jag hade bott i USA kunde jag ha stämt dem på ett saftigt miljonbelopp.

Jag fick ett brev idag på posten av en folkhögskola som jag sökt och jag ska skicka några av mina journalistiska texter. Jag undrar just vilken jag ska välja? Intervjun med före detta fotbollsproffset Roger Hansson, mitt kåseri eller min debattartikel om kärnkraft?Jag fick MVG på allt men jag gillar mest intervjun. Eller ska jag skicka boken där jag är medförfattare? Svårt val. Men det får nog bli intervjun. Bara inte min svärfar vägrar..?


Världen är densamma fast den följer ingen regel så lär dig anamma den och gör den till din egen.



Kommentarer
Postat av: Fint jobbat

Grattis grattis till betygen! Låter som att AJ Eriksen får svårt att leverera studentmössor nästa år till någon skola efter det här...

2006-06-20 @ 16:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback