I min fantasi

Det var jättelänge sedan som jag hade en flödande fantasi och jag satt och skrev så att fingertopparna värkte. Nu har jag fått tillbaka min fantasi. Och jag har en helt underbar berättelse som utspelar sig i mitt huvud som bara måste hamna på ett papper. Jag vet dock inte om jag ska skriva en novell eller något längre. Roman. Det låter så otroligt jobbigt. Samtidigt så måste mina idéer någon mer gång hamna i tryck. Där det står mitt namn. Bara mitt namn. Med en fin hård pärm och en tack-sida på slutet. Eller i början. Jag har inte bestämt mig än. Jag ska nog börja med att skriva en novell. Vem vet? Det kanske blir en novellsamling av alltihop.

Snart kommer Thomas Hansson, Thomas Nilsson och Lisa Lindvall hit. Och vi ska grilla och dricka cider och öl och låtsas att det är 34 grader varmt och att vi befinner oss på en strand i Kroatien. Jag ska nog åka till Kroatien senare i sommar. Jag vill skriva dit ett till land på min lista. Och så vill jag självklart festa och shoppa billigt, samt sola och bada gratis. Jag måste bara försöka få med mig någon dit. Hur många är det som vill däcka på en strand vid Medelhavet och festa långt in på morgonen med en brunbränd student? Räck upp en hand!

Jag fick en tidig studentpresent idag av Henrik och Stina. På måndag ska jag få manikyr på den nyöppnade salongen på Kupolen. Det betyder att jag kommer ha läckrast naglar på studentbalen på onsdag. Åh, vad jag längtar. Jag måste sola någon dag nu också, eftersom den riktiga solen inte är på humör. Fast det gör inget att det regnar nu, huvudsaken är att det är fint den 9 juni. Alla kommer vara så fina på studenten och killarna kommer vara extremt heta i kostym, det blir nog svårt för mig att hålla fingrarna i styr. Fast å andra sidan är Thomas hetast i sin kostym. Han är verkligen himmelskt snygg i sin svarta kostym, väst och vinröda slips. Och det bästa av allt är att han bara är min.

Igår var jag och Thomas och såg Fronda på S2. De är bättre på skiva. Men det kostade inte oss mer än tid, eftersom vi kom in gratis.

Imorgon är det utgång med klassen som gäller, det blir nog Flamingo. Snusk-Flamingo som efter ett par cider blir palatslikt. Jag ska vara redlös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback