Carola och rykten

Igår var jag på arbetsintervju på en pub som sökte folk, och jag ska prova på att jobba två timmar imorgon. Jag tänker dock inte arbeta för den timlönen ägaren sa, för jag kollade upp hotell&restaurangs kollektivavtal idag, och jag har enligt svensk lag rätt till 81 kronor i timmen för att vara en oerfaren 19-åring. Och jag viker inte en tum, för jag skulle aldrig jobba gratis eller för mindre än vad jag har rätt till. Man måste sätta hårt mot hårt, och vägrar de ta emot mitt löneanspråk så är det deras förlust. Jag har pengar ändå så att jag klarar mig, men det är alltid roligt med arbetslivserfarenhet och jag vill gärna prova på så många olika yrken som möjligt.


Carola i final!

Euro Vision Song Contest-kvalet är över och Carola är i final. Var det någon som trodde något annat? Hon lever på sitt rykte, för hennes uppträdande igår var väldigt dåligt och jag hoppas hon tar i rejält imorgon.Jag blir lika arg för varje år när Balkan-länderna röstar på varandra istället för att rösta fram de bästa låtarna. Hur kunde till exempel Litauen gå vidare med "We are the winners... of Euro Vision!". Det är avskyvärt. Och varför var det ingen som röstade på Kate Ryan (Belgien) och Sandra (Estland)? Vad är det för fel på alla europeér? Euro Vision blir bara tröttsammare och tröttsammare för varje år. Men jag ska ändå kolla på finalen imorgon, men jag hejar inte på Kanvråla. Hon klarar sig nog hyfsat ändå utan att jag leker nationalistisk viking i soffan med flagga i höger hand och en öl i den andra. Jag ska äta ost och kex med familjen. Det blir nog en bra helg det här även fast redan bestämda planer rann ut i sanden på grund av vädret. Visst är det skönt att man kan skylla på vädret?

Nu ska jag läsa några tidningar jag köpt. Och bli påläst och uppdaterad om allt som händer i mediavärlden. Dagens mest skrämmande rykte (snälla, säg att det bara är ett rykte!!) är att Marissa i O.C kommer dö i säsongsavslutningen eftersom Mischa Barton vill prova på andra roller. Nej, nej, nej!! Visserligen tycker jag att både Marissa och Ryan är tråkiga rollfigurer, Seth och Summer äger hela serien. Men det finns inget Orange County utan dessa fyra roller.

Jag måste skaffa mig ett liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback