Sol, vind och vatten

Är det möjligt att bli smittad via telefonen? Det är nämligen så att Thomas är förkyld, och igår pratade vi i telefon 3 gånger, och nu är jag förkyld trots att jag inte varit i närheten av honom. Skrämmande.

Jag har fyrtiotusen saker att göra i skolan och jag har ingen motivation överhuvudtaget. Det känns mer lockande att begrava sig under en lavin faktiskt. Vi har två uppsatser i religion, en uppsats i filosofi, en uppsats i psykologi, en uppsats i svenska och projektrapport, och allt detta skall vara klart innan påsklovet. Jag hatar lärare. Jag ska aldrig bli lärare. Personligen anser jag att de som inte vet vad de ska göra efter studenten och är fega att prova något nytt, utbildar sig till lärare.

Ikväll ska jag på journalistmötet. Men det är som sagt ytterst tveksamt till en USA-flytt. Faktum är att jag har skickat efter flera högskole-kataloger och ansökningsblanketter idag. Jag vill inte flytta alltför långt bort, eftersom jag inte vet om Thomas följer med, och han är min andra halva och jag behöver vara hel. Det kanske blir Mittuniversitetet i Sundsvall, självklart journalistprogrammet. Det är väldigt svårt att vara på väg in i vuxenlivet när man helst av allt vill vara fem år gammal igen och bara leka med dockor, äta godis, fråga chans på de jämngamla killarna och bara vara barnslig. Jag har inte bett om att bli äldre! Jag har bara bett om rättigheter.. Jag vill backa tillbaka tiden, nollställa och uppleva allt på nytt i slow motion.


Min lilla Bichon Frisé. Älskar dig plutten.




Kommentarer
Postat av: Sara

var hittar man dessa högskolekataloger?

2009-01-11 @ 14:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback