Abort

Jag anser att varje enskild människa har rätt att välja om man vill göra abort eller inte. Jag dömer ingen som vill göra abort eller har gjort abort. Fast jag själv skulle aldrig göra abort, för mig är det mord.
Det är trots allt en människa även om den inte fötts än, och tror ni mig inte kan ni gå in på
http://www.abortnej.se Jag varnar dock för starka och obehagliga bilder. Jag grät när jag såg bilderna av foster som aborterats i vecka 10. Det var barn med fingrar, mun, armar och ben. Hur kan man vara så pass stark (eller svag) att ta bort ett sådant litet oskyldigt liv? Jag skulle aldrig vara kapabel till att göra en abort. En graviditet för mig skulle vara en fullkomlig lycka och att ta bort det, är för mig obegripligt. Det finns undantag absolut, de som har blivit våldtagna och gravida ska självklart få göra abort, men abortlagen måste ändras. Man borde inte få göra abort så sent som i vecka 18.

Kommentarer
Postat av: Therese

Vad grundar du dina åsikter på att det är mord? Tycker du inte att det är bra att vi i Sverige har rätt till abort? Jag är för Ja till abort, men då så fort man fått reda på det. Absolut inte efter typ vecka 10-11. Det är hemskt. Men jag tycker det är väldigt bra att möjligheterna finns.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback