Studentbal

Igår var jag och min prins på studentbal i Tällberg på hotell DaleCarlia, vackert beläget vid Siljan. Och det var väl ungefär som jag hade förväntat mig.

Förberedelserna tog lång tid. Det var manikyrerade naglar som gällde, frisyren som skulle stylas med löshår, rosor och grejer och bara sminket tog en timme att lägga. Och för Thomas tog det en kvart att fixa kostymen, stryka skjortan, göra en dubbel slipsknut och fixa frillan. Ja, vissa har det rätta knycket. Sedan var det dags för fotografering och drinkar, och när klockan var 17 rullade en Porsche 911-03 in på gården. En bil helt i min smak. Varför nöja sig med mindre? Sex sekunder tog det från att bilen var stillastående tills den var uppe i 100 km/h. Och den har inte ens turbo. Vi fick hursomhelst många blickar och busvisslingar när vi klev ur bilen vid stora entrén. Och det var mycket folk. Alla tjejer var så vackra i sina färgglada kreationer och för att inte tala om killarna i kostymer och frack. Fast min Thomas var hetast, och vi fick höra att vi matchade varandra bra. Perfect couple.

Det var trerättersmiddag och nej, jag och Thomas blev inte mätta. Vi längtade tills klockan skulle slå över midnatt då det serverades hamburgare. Förrätten var himmelskt god, kräftbakelse och något bröd till. Varmrätten var vedervärdig, en klump oxfilé med en liten remsa potatis och en minipöl med sås. Martin tog min köttklump, efter att jag tappat matlusten när han snackade om att man proppar i gässen fullt med mat så att deras lever sprängs, för att vi människor ska få mer mat. Dessutom var filén röd i mitten, och okej, det är inte farligt, men jag blev grymt äcklad. Efterrätten var däremot himmelskt god. Vit choklad med ett chokladrån och färska hallon och blåbär. Efter maten var det dans till "Vi älskar Beatles och kan inte spela någon annan musik"-band. Fast jag och Thomas dansade ändå trots att både bandet och Thomas danssteg sög. Gudskelov var det traditionella tryckare på slutet, så då gick det lättare för Thomas att hålla takten. Och ja, full blev man också.

Jag och Thomas var hemma i Bäsna runt 2-tiden, då duschade vi och sedan när vi la oss i sängen sa han:

- Man har alltid sex på balnatten.

- Jaså?

- Ja.

- Okej då.

Det blev en underbar avslutning på en underbar kväll med en underbar kille.

John Mason: Are you sure you´re ready for this?

Stanley Goodspeed: I´ll do my best.

John Mason: Your "best"! Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.

Stanley Goodspeed: Carla was the prom queen.

John Mason: Really?

Stanley Goodspeed: Yeah.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback