Sommardagar

 
I helgen var det klassåterträff. Töntigt jag vet. Klassåterträffar är kanske kul efter 10-20 år, men inte en vecka efter studenten.Lyckligtvis slapp jag ljuga för att slippa gå, utan blev sjuk på riktigt. Jag har aldrig riktigt gillat min klass vilket kanske märks. S3A är ett minne blott för mig, jag vill inte bli påmind.

Jag ligger nedbäddad i sängen och dricker morfin som smakar vanilj vilket är riktigt tråkigt eftersom jag då inte får köra bil. Att ligga nedbäddad och vara sjuk och läsa nya tidningar är mysigt om det är vinter, inte på sommaren. Och jag klarar då inte av att ligga nedbäddad mer än en kvart. Högst. Sen är jag så rastlös att det kryper i hela kroppen. Undrar just om jag kanske har damp ändå? Jag var tidigare ute på en power-walk med min nya mp3 och min lilla Bichón. Jag har varit lat nu efter studenten, och det har blivit alldeles för mycket chips och dipp och pizza framför fotbolls-VM. Och fan, imorgon är det England-Sverige och då kommer det garanterat ätas chips. Eller bågar. Eller godis. Jäkla Konsum som säljer godis för 4 kr/hekto.

Sommardagarna sveper snabbt förbi, så snabbt att jag inte vet vilken dag det är eller vad jag gjort de senaste dagarna. Jag minns att jag, Thomas, Nilsson, Holst och Filip var i Anders sommarstuga vid sjön och grillade och spelade memory och lyssnade på radio någon dag förra veckan. Det var riktigt mysigt. Fler sådana dagar tack!

På fredag är det midsommarafton och Leksand är det enda självklara valet. Kanske att man grillar med gänget på eftermiddan och dricker sig salongsberusad innan man drar till Gropen och blir alldeles för lycklig av att dansa Små grodorna. Den som lever får se.





Kommentarer
Postat av: carro.

du har ju också gjort det.

2006-06-20 @ 19:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback