Reporter erkänner: Gravidchock

Idag var jag och Thomas till Kupolen en sväng körandes i min cab, och vi hittade lite smått och gott. Jag framkallade bilderna från studenten först. 118 kort för 350 spänn. Det kostar att ligga på topp. Sen gick jag in på Team Sportia och köpte de rosa/svarta Reebok-skorna som jag provat tidigare. De kostade bara 200 kronor, de var sänkta från 800 spänn. Jag är bäst på att hitta fynd. Alla vill shoppa med mig! Sen köpte jag Belinda Olssons romandebut "Reporter erkänner: Gravidchock!" som jag suktat efter länge men inte velat köpt förrän det blev sommarlov eftersom jag vill ha en bra anledning att gå ut och lägga mig på en filt i solen och njuta av den svenska sommaren när den är som vackrast. Hursomhelst älskar jag min nyinköpta bok och jag tror att Belinda Olsson hade mig i åtankarna när hon skrev den, för jag och Agata är nog tvillingsjälar. Vi är slående lika.

Likheterna:

* Bara namnet är lika. Agata Hansson kunde lika gärna vara Angelica Hansson. Fast det är inte mitt efternamn. Än. Men inom en snar framtid.

* Jag har också en pojkvän som är en avbild av en grekisk gud och kan bäst beskrivas som den populäre fotbollsspelaren i amerikanska high school-filmer, fast smartare. Som dessutom är barnkär vilket är ett stort plus. När man själv är redo att skaffa barn.

* Jag är liksom Agata alltid uppe i varv och har svårt att sitta still. Dessutom blir jag också snabbt otålig av att behöva sitta och lyssna länge på saker som är helt ointressanta för mig. Som typ sport.

* Jag har också som ambition att bli allmänreporter som Agata är, eftersom jag vet lite om mycket. Och jag skulle faktiskt också söka tjänsten som nyhetschef eftersom jag är van att hålla i många trådar, strukturera saker och ting och få folk att engagera sig.

* Jag skulle inte heller finna något skäl till att göra abort- någonsin. Det är för värdefullt, ett människoliv. Och min personliga åsikt är att man inte ska leka med naturen utan låta den har sin gång.

Olikheterna:

* Jag skulle aldrig dricka sprit eller röka om jag väntade barn. För även om Agata blundar hårt i boken så vet hon innerst inne att hon är gravid. Och det är så fel.

* Jag älskar barn trots deras bristande intelligens, deras kiss- och bajs-humor, deras äckliga ovanor,deras pinsamma konversationer med damen i snabbköpet som har en vårta på hakan. Som hon får höra om och om igen.

Nu ska jag fortsätta läsa min bok. Jag ska bli den bokmal jag en gång var, den här sommaren. Men jag har svårt att hitta böcker som fångar mitt intresse från början till slut, men nu väntar flera på lager. Jag ska bland annat läsa klart min nya bok, sen Magdalena Graafs självbiografi och sist men inte minst Hollywoodfruar- den nya generationen. Jag har både läst boken och sett den gamla Hollywoodfruar-serien på TV, och det är en Jackie Collins-roman när den är som allra bäst. Sex, droger, mord och lyx i en härlig kompott.


Och till alla er som grattar mig till arbetslösheten: Jag är inte arbetslös. Jag är studerande eftersom jag redan är antagen på en journalistutbildning i Sundsvall. Men jag ska till en journalistskola utanför Karlstad på tisdag på intervju samt skriva två prov, och jag hoppas verkligen jag kommer in där, så önska mig lycka till!


Livet ska vara som för en fjäril en sommardag.



Kommentarer
Postat av: Liza

Wiiie :D Du och jag i sommar ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback