Journalistlinjen

Igår körde jag ner till Karlstad utan några som helst problem. Inga olyckor efter vägen, bara ett roadkill (en splatschad grävling med huvudet tre meter från kroppen). Jag körde inte fel en enda gång, blev faktiskt imponerad av mitt annars trytande lokalsinne. Det var en härlig roadtrip med lillebror Simon och morbror Jonas och vi ser framemot USA-resan 2008. Vi stannade för att äta pizza i Hällefors, vilken hemsk håla och en fruktansvärd vidrig pizza. Hur ska jag kunna äta pizza igen utan att drabbas av illamående? Nej, Hällefors är ett ställe jag enbart kommer köra rakt igenom hädanefter. Hålan som Gud glömde. Däremot Kopparberg var en vacker håla. För att inte tala om Molkom, destinationsorten där journalistskolan låg. En vacker Madicken/Bröderna Lejonhjärta/Pippi Långstrump-idyll med en skola som liknade en herrgård, för att inte tala om trädgården! Jag vill mer än gärna plugga journalistik på den skolan, fast jag har inte alltför höga förväntningar. Över femtio hade sökt, och bara tretton personer kommer in. Intervjun gick bra och likaså skrivproven, jag skulle skriva en notis om Hagamannen och ett referat om vår tids största folksjukdom; fetma. Men samhällskunskapsprovet var väldigt svårt även fast jag svarade på det mesta. En fråga löd: "Vilken politik för de i Argentina?". Ja, du, om jag det visste..! Jag får besked i slutet av veckan om jag står som reserv, blivit antagen eller ej. Spännande.

Kommentarer
Postat av: Carro.

En ögonbrynstatuering sitter inte i för alltid, den försvinner efter ett tag. Dock tar det rätt lång tid men det skiter jag i, tatuerade ögonbryn är mkt snyggare än det låter. Dessutom nu när jag målar mina så försvinner ju färgen efter halva dagen lr om man råkar komma åt med händerna, och det är jobbigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback