Vi hade i alla fall tur med vädret

De senaste dagarna har jag inte haft tid eller lust att blogga. Alls. Jag har mest varit nere på stranden (eller strand och strand, det är sönderbränt gräs vid Hemtjärn jag menar), Bäsnas egen lilla badsjö där det är barn, barn, barn, precis ö-v-e-r-a-l-l-t . Och ni vet kanske att barn inte kan styra sina kroppsfunktioner särskilt bra. Visst tycker jag att det är gulligt med en liten naken badpojke i två-årsåldern, men de är då i en ålder som man börjar pott-träna på allvar. Och jag har bacillskräck och vill inte höra en unge gnälla: "Mamma, titta, jag kissar". Behöver jag ens påpeka att jag ligger och steker mig i värmen tills jag håller på att storkna innan jag går ner i vattnet för att svalka av mig?

Hursomhelst har vi i alla fall haft tur med vädret, trettio grader varje dag. Det är så skönt. Jag fryser om det är under 25 grader och jag skojar inte. Helst skulle jag vilja bo i ett land där det är varmt året runt, fast jag älskar hösten, vintern och våren också. Sommaren är dock oslagbar och den borde vara mycket längre, gärna ett halvår, sen kan det andra halvåret delas upp i tre delar. Då skulle jag vara nöjd.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback