Orsa Björnpark

Idag var jag nere vid Hemtjärn och lapade sol med Theres. Tills det började åska och spöregna. Då tog vi vårat pick och pack och åkte ner till Borlänge och jag gjorde slut på alldeles för mycket pengar. Igen. När ska jag lära mig att göra en budget? Jag kommer bli en av alla fattiga studenter som lever på nudlar (jag hatar nudlar) om jag fortsätter i den här stilen. Fast det blev bara en bedårande klänning till, en vitblommig brun klänning med vit spets som jag ska ha på Thomas kusins 30-årskalas på lördag. Och ett grönt halternecklinne. Och ett pc-spel. Fast det får faktiskt Thomas betala. Det är han som tjänar mest i det här förhållandet (än så länge, men vänta bara tills jag är uppe i samma lön som Per Bjurman, då kan vi börja snacka).

Imorgon ska jag åka till Orsa Björnpark med min moster, min kusin Christoffer och min käre lillebror Simon (om han orkar kliva upp ur sängen, vilket är ytterst tveksamt).
Orsa Björnpark har tagit in två ryska björnar vars mankhöjd är på 160 centimeter, det mina vänner, är lika högt som jag är lång. Rasen heter Kamtjatka och är utrotningshotad, de väger uppemot 900 kilo och är över tre meter när de står på två ben. Och ni trodde säkert liksom jag att Grizzlyn var störst... men nejdå, det finns större björnar, och dem ska jag få träffa imorgon Jag lovar att ta massvis med bilder.




Peter och hans syster Sofia.               Den här vill man pussas med..!



Orsa Björnpark har mer än bara björnar  att locka med. Dalarnas landskapsdjur Berguven har fått tillökning och här nedanför finns det bilder på andra nytillskott som blivit födda i den populära parken med cirka 70 000 besökare varje år.



 
Lodjursungar.

Vargbebisar.

Björnbröder.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för tipset! Det ska jag tänka på =) Orsa björnpark, där var jag och rickard för några veckor sen. Finns en jättestor björn där och två små björnungar, så söta! Påminner lite om juni, när dom är sådär ostadiga på att gå ;)

2006-07-28 @ 11:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback