Mitt sista tonår

Idag börjar mitt sista tonår. 19 år. Ingen större skillnad mot att fylla 18. Jag har samma rättigheter som när jag blev myndig, fast jag får gå på S2 nu (som om det hindrat mig förut..?).

Igår var jag, Theres och Johanna och förfestade hemma hos mig innan vi begav oss till stan och krogen för att fira mitt sista tonår. Det blev up and down the river och Johanna som först var mest påverkad blev slagen rejält av mig och Theres. En nackdel/fördel är att om man fyller år blir man bjuden på väldigt mycket alkohol, i mitt fall för mycket. Jag mådde rätt illa där ett tag och stoppade fingrarna i halsen, men till skillnad mot andra sopor så åkte jag inte hem utan jag är alltid fit for fight och röjde som fan på dansgolvet efteråt. Och det var första gången som jag inte blev kallad för "Tjejen som pussade Darin". Annars får jag dras med det varje gång jag är ute i Borlänge. Istället fick jag en hel del kommentarer om min rumpa. "Jag har tittat på din rumpa hela kvällen, den är så het". Och "Med din rumpa kan du få vem som helst". Ehh, jo, tack, jag vet. Sen blev jag erbjuden en trekant, mitt svar på detta var: "Men snälla, jag sitter faktiskt och äter". Allvarligt, den killen som erbjöd mig detta har världens största ego och tror att han är bäst i sängen, vilket han kanske är, men jag vill inte testa. Det finns inget som är mer avtändande än en kille som skryter hur grym han är i sängen. Var är spypåsen?

Hursomhelst kan man sammanfatta kvällen med ordet roligt. Jag och Johanna sjöng karaoke med två hårdrockskillar. Final countdown med Europe. Jag har alltid haft en rätt så normal sångröst och sjungit solo flera gånger i kyrkan och på min morbrors bröllop, men när jag dricker alkohol blir plötsligt min annars rätt så trevliga sångröst inte alls lika trevlig. Å andra sidan kan jag ju skylla på att man inte kan sjunga Final countdown med Cajsa-Stina Åkerström-röst. Då är det bättre att vråla och hoppa och headbanga, vi fick i alla fall mest respons från publiken som hoppade lika mycket som vi fyra på scen. Fast det räckte tydligen inte för vår hårda jury, vi kom sist. Sopsist.

Det är alltid regn på min och Foppas födelsedag. Det är fint och varmt väder dagarna innan och dagarna efter, men just den 20 juli är det regn. Fast jag fick underbara Walk the line på dvd av min lillebror, så då kan jag med gott samvete lägga mig i soffan och titta på den idag. Jag blev väckt i förmiddags med frukost på sängen, och Texas blev sugen på att ta min kaka och vek inte undan med blicken. Självklart fick han halva. Av mamma, Niklas och bebben fick jag den fortsatta serien på de lila tallrikarna och lilatonade glasen som min farbror och hans familj gav mig i studentpresent, det är så läckert. Och dyrt. Inget man har ekonomi till att köpa själv, men det är tur att man fyller år ibland. Sisodär en gång per år.

Nu ska jag äta cheesecake med släkt och vänner. Och solen skiner nu. Fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Carro.

Det verkar som du har haft en bra födelsedag :) Kul! Hoppas att din kväll idag blir lika bra. Och Reeses klänningar är faktiskt vackra, och hon sjunger galet bra :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback