Artistansvarig

Jag måste antingen vara helt dum i huvudet eller mycket klok. Jag tackar nej till ett jobb som andra skulle gå över lik för. Men jag vill inte bli utnyttjad och jag vill inte förstöra mitt rykte innan ens karriären satt fart på riktigt.

Fast det skulle vara så roligt att få mingla igen bland Sveriges elit. Om man nu kan räkna Lena Philipsson, Håkan Hellström, Joakim Thåström, Cardigans, Mando Diao och Bodies Without Organs till eliten. Ja, kanske Thåström då. Han är ju lite av den svenska varianten av Bob Dylan. Nej, jag tänker inte följa med strömmen och säga att Ulf Lundell är den störste i Sverige.

Hursomhelst ska jag vara med på artisternas efterfest och servera och vara lite av deras pass-opp, eller vara chaufför och skjutsa dem dit de vill, men det kan de ju glömma. Vilken liten nolla till artist har inte redan fixat en egen chafför? Jag skulle valt att servera, men det är efterfest från klockan 03.00-07.00, det klarar jag nog inte av. Jag kommer däcka. Och vad får jag för besväret? Jo, ett tvådagarspass på Peace&Love för en summa av 750 kronor. Vilken osis att jag redan köpt ett tvådagarspass för 390 kronor. Jag står nog över. Jag vill ju vara full på Peace&Love och festa med mina vänner, inte ta hand om odrägliga artister. Eller kanske Thåström då.







England åkte ur VM. Jag som hade hoppats på en seger. Och Christiano Ronaldo grät som vanligt. Tönt. Jag ville verkligen se Brasilien och England i finalen.







Nu ska jag dricka mer cider, vi firar midsommar i Bäsna i dag. Dalarna är underbart på det viset, här firar man midsommar tre veckor i rad.

Snart ska jag bege mig mot Bygdegården där fotbollslaget har ordnat partaj. Sen blir det nog att jag och min älskling nattbadar näck. Om han vågar sig i vattnet, den badkrukan. Jag får väl locka honom på något sätt.. *ler*

Bara 6 dagar kvar till Borlänges största event. Peace and Love.






Kommentarer
Postat av: Kristofer

Hehe, jag tror inte du missade så mycket. Det var fan inte en käft där (wasabryggeriet) igår, jag tror knappast det blir särskilt stor anstormning där idag heller... :P

2006-07-08 @ 12:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback