Sveriges trendigaste frisyr

Igår upplevde jag vad som kunde vara mitt livs bästa eller värsta kväll. Vad blev det då? Bra fråga..

Det var enormt roligt att bli ompysslad och stylad av frisörer och makeup-artister en hel dag (min klippning tog över 5 timmar att göra). Men ja, om klippningen då.. det blev jättekort och svart med en cerise/lila bottensats. Färgningen är hur grym som helst och hade jag fått behållt min längd eller åtminstone till axlarna hade jag varit världens mest nöjda kund, men nu är det jättekort och jag gillar det inte.
Det är tur att jag sitter på en förmögenhet så jag kan skaffa extensions till studenten..

Ni har väl sett Pulp Fiction? Exakt. Jag ser ut som Uma Thurman/polsk hora/Kleopatra/you name it.
Och så är det med trender, man tycker att det är stentufft när man ser alla modetidningar på catwalkmodellerna, men att själv klippa sig så, det vågar man aldrig. Och hade jag vetat hur jag skulle bli klippt hade jag aldrig ställt upp på det. Aldrig. Men det var en rolig upplevelse, så nu har jag testat det med. Roligast på hela dagen var förstås visningen när man fick gå på catwalken och visa upp sig (jag blev även klippt på scenen framför alla). Det var en cool känsla att få gå fram på podiet som en riktig fotomodell och känna alla fotoblixtrar mot ansiktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback