OS-guld




Jag är mållös...

När Lidström gjorde 3-2 målet satt jag på helspänd perioden ut med handsvett och blicken fastnaglad på TV:n. Och fy fan vad skönt att vinna över Finland i OS-finalen! Det är enorma känslor inom mig nu, och jag grät av lycka när det var tre sekunder kvar av matchen och Henke åkte ut från målburen med armarna över huvudet och med vackert glansiga ögon. Och när de spelade nationalsången grät jag ännu mer, trots hockeyspelarnas osmickrade sångröster. Jag är så glad över att vara svensk just nu. 

OS-finalens absoluta höjdpunkter:
1. Tre Kronors första mål. Seg reaktion, men förbannat underbart.
2.
3-2-målet som kom redan efter 10 sekunder, vilken underbar start på sista perioden!
3.
Henkes iskalla räddning i slutet av matchen. Jag höll på att tuppa av. 


 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

jag började också gråta. jag är så stolt att få vara svensk.
jag älskar Sverige.

Brevet är på gång. och är det sant det där med att man kan vara gicjt med sig själv? haha.

Looove


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback