Mitt liv i punktform

* Sommaren 1987 var väldigt varm enligt dem som upplevde den, och självklart ville jag titta fram just under julimånadens hetaste eftermiddag.

* När jag var 5 år gammal tog min pappa livet av sig.

* När jag var 7 år gammal började jag grundskolan som så många andra svenska barn, och jag blev genast omåttligt populär hos mina klasskompisar då jag var bäst på att rita (jag ritade alltid innanför linjerna).

* När jag blev något år äldre fick jag glasögon och blev lite lätt mobbad av de äldre killarna, men jag älskade mina rosa glasögon och gav killarna vad de tålde.

* I mellanstadiet gjorde jag inte mycket annat än att skriva massvis med spännande kriminalhistorier i min skrivbok. Jag satt och skrev på matte-lektionen, på oä-lektionen, på engelska-lektionen.. ja, jag hade svenska-lektion för mig själv under hela mellanstadietiden, och redan i dessa unga år blev jag erbjuden att få mina verk publicerade, men jag tackade nej.

* År 2000 började jag högstadiet och då hade jag fortfarande mitt knubbiga ansikte och kropp kvar, men jag växte på längden, tränade en hel sommar, blonderade håret och fick alla killar på fall, även dem jag inte ville ha.

* Det gick en tid på högstadiet och som så många andra förvirrade tonåringar gjorde jag en del dumma saker som man sedan skulle komma att ångra.

* År 2003 blev jag tillsammans med en fotbollsnörd och jag var så kär i honom. Och det bästa av allt, är att vi fortfarande är tillsammans efter snart 3 år och jag är om inte ännu mer kär.

* Under gymnasietiden odlade jag både värda och icke värda kontakter, och min dröm om att bli journalist blev ännu mer verklig i och med att en av mina noveller blev publicerad i en bok och jag fick vara vip-reporter på Rockbjörnsgalan i Stockholm. 
 
* Året 2006 förändrade hela mitt liv, jag tog studenten och levde livet. Jag gjorde allt jag drömt om och lite därtill, och jag fick allt jag önskade mig. Sen levde jag lycklig i alla mina dagar, nåja, fram till år 2077 då jag somnade in för gott, 90 år gammal.  

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilket personligt och bra inlägg du skrev!!

Postat av: Simmen

Bra blogg överhuvudtaget.
Jag har också en blogg. Läs den på URL:en...

2006-02-14 @ 23:41:40
URL: http://marcussimm.blogspot.com
Postat av: Bell

Notis från en journalist, till en blivande; det heter mer därtill (inte lite därtill). Annars himlans kul blogg du för. Jag lär nog bli lite av en stammis (:

2006-02-25 @ 14:24:28
URL: http://belmas.blogg.se
Postat av: Bell

No sweat (: Jag skriver mest musik och filmrecensioner på Tabula ^^ Åsiktsjournalistik på hög nivå, hehe.

2006-02-28 @ 18:23:07
URL: http://belmas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback