Man tar bara studenten en gång i livet

Jag har inte insett hur mycket pengar man kommer göra slut på i studenttider. Och visst, man tar studenten bara en gång i livet och jag vill göra allt som hör till studenten; bal, middagar, fester, studentresa, kryssning... Men det är så mycket pengar..!!

Studentbal: 500 kr. (och då har jag inte räknat med frisyr, bilhyra osv).
Studentkryssning: 600 kr (och då har jag inte räknat med mat, shopping och alkohol på båten).
Studentfester: Det må vara gratis inträde till krogarna, men alkoholen då?
Studentmiddag: 150 kr.
Studentresa: 6000 kr minst.

Summa: 7250 kronor (plus alkohol, smink, skor, studentklänning osv, så siffran är tämligen högre).  

"Man tar ju bara studenten en gång i livet".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback