Älgkrock

  
Niklas pappa totalkvaddade nyss sin nya bil vid en krock med en älg. Jobbigt läge. Både för bilen och för älgen. Niklas 75-åriga pappa klarade sig helt utan skador som tur var. Och visst är älgar fula, men det är ändå synd om dem när något sådant här händer. Egentligen är de inte så fula. Min förra kanin såg ut som en älg.

Imorgon ska jag vara hemma från skolan. Det började med en inställd lektion, sen lyckades hela S3A få alla lärare att gå med på att vi skulle få jobba hemma (vilket flertalet inte kommer göra, men ändå). Skönt att gå i en klass med envisa elever.

Jag räknade ut mina slutbetyg idag, alltså de betyg jag kommer få om jag fortsätter i samma takt, det vill säga varken ökar eller minskar mina prestationer. Jag kommer gå ut med alla fyra betygssteg, IG, G, VG, MVG. Jag kommer få 11 mvg, 10 vg, 8 g och 1 ig. Jag undrar om det är positivt eller negativt?

Igår pratade jag och min psykologilärare om betyg, och hon sa att jag var en av hennes MVG-aspiranter. Hon frågade om jag lämnade in allt i tid i alla övriga ämnen också, och jag svarade ja. Då sa hon: "Har du ingen fritid?"
Klockren psykoligilärare jag har. Jag är nog en riktig plugghäst, för jag älskar verkligen att gå i skolan även om vissa ämnen är riktigt jobbiga. Fast jag har faktiskt en fritid som mest består av Thomas men ändå, fast när han är på träningar finns det ju alltid tid över till att.. plugga.

Jag längtar till fredag, för då ska jag fira Johannas 18-årsdag på Flamman och supa ner henne rejält! Vi ska dricka drinkar som vi aldrig gjort förr! (Ja, värre än när vi var på Lucky vid 17 års ålder).
"Kylie, give me just one chance, let´s go out and dance!".















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback