Packat och klart

Packat och klart? Nej, inte riktigt. Jag har en enorm resväska som är fylld till bristningsgränsen med kläder, en mindre resväska med ännu fler kläder, en kartong med nödvändiga ytligheter såsom hårborste, accessoarer, diadem, smink, hårspray och annat krimskrams. Och sen har jag en kartong med enbart skor, och så har jag flera påsar med andra flytta-hemifrån-saker som tandkräm, tandborstar, handdukar, påslakan, täcke, p-piller och annat nödvändigt ont. Och ändå är det här bara en sjättedel av allt som finns i mitt rum. När jag flyttar på riktigt kommer det ta betydligt fler dagar att packa. Fast jag är som sagt inte klar än. Men jag ska ta itu med det innan helgen så att jag har den fri för att bara kunna roa mig en sista gång med alla vänner. Lördag, mina älsklingar, då ska vi dricka som vi aldrigt gjort förr och dansa värre än vanligt! 

Imorgon (idag rättare sagt) ska jag fixa ett nytt pass. Mitt gick ut i våras, och jag måste fixa ett nytt så snart som möjligt eftersom jag ska ut och resa en hel del i höst. Jag har redan resfeber och ändå vet jag inte vart jag kommer hamna, det får bli en trevlig överraskning.

Nu ska jag sova så jag inte ser ut som en överkörd gnu på passfotot imorgon, jag ska trots allt tvingas resa med det där kortet i fem år framöver (ni skulle se mitt körkort... eller kanske inte!). Godnatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback