Om jag kysser en groda

Jag har dåligt samvete. Igår gick jag och Theres på en långpromenad och det är ju bara bra för hälsan- har jag hört, så det behöver jag inte ha dåligt samvete för. Fast jag hittade en jättesöt liten groda, en sådan där minivariant av en stor padda och jag ville såklart plocka upp den, vilket jag gjorde, och stackarn blev jätterädd och hoppade från en halvmeter ner på den hårda asfalten. Sedan låg den blixtstilla, och jag började fingra på den och då kom det ut en vätska av något slag. Jag trodde att den var död, och tänkte att nu kommer Gud straffa mig och slå ner en blixt u huvudet på mig, fast plötsligt hoppade den ner i diket igen. Min fråga är nu, om det möjligen kan ha varit något slags gift, som grodor använder sig av när de är i fara? För det var väl inte blod, borde det inte vara rött i så fall? Jag har jättedåligt samvete ifall jag skadat honom på något sätt.  

Fast grodan kanske i och med sin nära-döden-upplevelse tänker att nu ska jag ta itu med studierna och sluta röka... Vem vet, han kanske sitter och skriver en bestseller just nu: "Så lyckades jag överleva människan".

Mamma har nog rätt, jag har för livlig fantasi.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback