Besatthet

Jag är ganska säker på att de flesta av oss har något som man är mer eller mindre besatt av, det kan vara ytligheter såsom klänningar, jeans, väskor och skor. Jag är besatt av det sistnämnda. Det behöver inte vara dyra Manolo Blahniks, Jimmy Choo eller Prada, fast en vacker dag ska jag köpa ett par Jimmy Choo eller Christian Louboutin, de är så vackra. Så vackra att det gör ont att bara titta på dem, så jag undrar just hur ont det måste göra att gå i dem.



Jag har alltid varit besatt av skor, mina vänner säger att jag kan leva ekonomiskt oberoende om jag säljer alla mina hundratals skor, men jag köper hellre flera billiga skor än ett par dyra, så det där med att bli ekonomisk oberoende kan vi lägga åt sidan.

Jag har en egen garderob till mina skor, och när jag byggt mitt drömhus ska jag ha ett eget rum till mina skor som ska stå vackert uppradade på vita hyllor och gärna i ordning, pumps på en hylla och ballerinaskor på en annan. I min garderob rymmer allt från seglarskor, boots, sportskor till kilklackar, stövlar och lågklackade skor. Fast mina favoriter är tveklöst ballerinaskorna som jag köper alldeles för många av i ren desperation att de ska vara hopplöst ute nästa år och inte längre finnas på marknaden.







Dessa himmelsblåa skapelser är designade av Christian Louboutin och går loss på några tusenlappar.



Life is too short not to wear beautiful things.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback