That´s what friends are for

Jag har en vän som älskar ironi och att vara elak mot andra och när man äntligen vågar säga ifrån blir hon förtvivlad och börjar nästintill gråta. Hon förstår ändå inte att hon är elak, utan det är alla andra som det är fel på. Denna vän kan vi kalla Miss Perfect, för hon tror att hon är bättre och snyggare än alla andra trots att hon innerst inne har världens sämsta självförtroende.

Jag har en till vän som skiter fullständigt i alla ytligheter och går till skolan i mjukisbyxor, och ingen tycker att hon är konstig för det. Nej, istället avundas man henne och önskar att man själv kunde få slippa de trånga jeansen, om så bara för en dag. Hon är en sann vän som kallas Fröken Omtänksam därför att hon alltid ger en kramar när man bäst behöver det, och man kan prata med henne om allt.

En annan vän kan vi kalla Miss Ironic, hon är den skönaste tjejen jag någonsin träffat just därför att man sällan vet om hon menar allvar eller om hon är sarkastisk på ett humoristiskt sätt.

Jag har en till vän som tog körkort en vecka efter mig i höstas och som fortfarande åker runt med den lilla papperslappen därför att hon vill att bilden på hennes körkort skall vara så perfekt som möjligt. Vi kan kalla henne Fröken Fåfäng.

Keep smiling, keep shining.
Knowing you can always count on me, for sure.
That's what friends are for.
For good times and bad times.
I'll be on your side forever more.
That's what friends are for.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback