Stockholm vers. Kupolen

Det regnade i Stockholm. Och det var kallt, men jag fann i princip allt jag ville ha förutom just studentklänning som var anledningen till resan till Stockholm. Vi var inne på en KappAhl butik där mamma stod i kö för att betala sin fina kjol och då sa expediten förvånat: "Vad gör ni i Stockholm när ni har Kupan?". Och jag blev full i skratt och tänkte att Kupolen är väl ingenting i jämförelse med Stockholm, men några timmar senare förstod jag att expediten hade fullkomligt rätt.

Jag har lyckats göra slut på över 2000 spänn på en helg i alla fall. Jag köpte en grymt söt knälång halterneck-klänning som var svart med vita prickar och vita spetskanter och nederdelen var lätt utställd. Jag köpte även svarta ballerinaskor med små rosetter. Och hittar jag ingen vit klänning till studenten blir det den här klänningen som får bli min utstyrsel. Den är riktigt söt, men ja, den kanske inte passar in i den traditionella student-mallen där vitt är den enda färgen som duger, men vad gör man då? Det var skitdåligt utbud på vita klänningar i Stockholm. Förutom detta köpte jag söta sidenband på Åhléns, en tröja på MQ och Body butter frånThe Body Shop och svarta cityshorts. Jag köpte även svarta balhandskar och en svart sjal till min balklänning på Debenhams, det var dyrt men värt det. Och jag blev besviken på Top Shop, var fanns alla ankelboots? Thomas köpte skitläckra festskor (studenten och balen), och det kommer vara så snyggt till hans kostym. De är vita och väldigt mycket överklass, haha.. jag var smakråd. ;) Sen köpte han en snygg randig tröja inne på MQ. Vi blev båda nöja med våra inköp och jag däckade så fort jag kom hem, hade vansinnigt ont i benen.

Fast nöjd och nöjd blev jag kanske inte när jag tänker efter.. för idag åkte jag till Kupolen och gjorde slut på ännu mer pengar. Jag köpte en billig militärgrön vårjacka på Vero Moda, en vit kofta på H&M, en aprikosfärgad t-shirt på Solblomman och ett skitgulligt halsband format som en kungakrona inne på Ur&Penn.

Jag är shopaholic. Jag är verkligen starkt beroende. Och snart blir jag ännu mer beroende, eftersom det är roligare att köpa kläder när man är smal. Ja, jag har gått ner 1 kilo på en vecka genom att räkna points. Och mer kilon ska det bli, för som min "snälle" före detta(?) pojkvän sa: "Vad bra älskling, då har du bara 10 kilo kvar".

Helgens mest klockrena kommentar:

Simon: "Stockholm är inte särskilt stort".

Jag: "Nej, kanske för att du bara varit på Drottninggatan".













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback