Några sidor ur min dagbok

Igår hade MAK (vår skolas festkomitté) hyrt två biosalonger på Astoria, så alla på Hagagymnasiet fick välja mellan att se Inside man eller Scary Movie 4 helt gratis samt få gratis popcorn och läsk till! Underbart. Och efter många om och men valde jag och mina flickor Inside man, det var det dyraste alternativet. Heh.Och vi blev inte besvikna. En grymt genomtänkt film som handlar om ett suveränt bankrån. Fast jag och Josefin kunde knappt njuta av filmen eftersom vi har läst rörlig bild i två år nu, och då sitter man bara och analyserar varje film från början till slut, och räknar ut slutet efter halva filmen. Så ett råd, gå aldrig på bio med mig eller Josefin såvida ni inte vill sitta bredvid två filmexperter. Jag föredrar faktiskt att se på en film än att läsa en bok. Det finns många bra filmer, men inte lika många bra böcker. Det finns faktiskt bara ett urval böcker som fångat mitt intresse från början till slut, däribland min favoritbok "Dimmornas bro" som jag grät så grymt mycket till att jag fick byta huvudkudde eftersom den blev dyngsur.

Idag lämnade jag in min projektrapport, slutprodukten, loggboken, bilagan och rubbet. Det ska bli intressant att höra vad min mentor har att säga om mitt enastående arbete. Jag tror att det blir något i stil med: "Ja, Angelica, du har som vanligt varit väldigt överambitiös och gjort mer än vad du borde. Självklart ger jag dig ett MVG eftersom jag tycker så synd om dig för att du inte har något liv". Ursäkta mig, men jag HAR faktiskt ett LIV. Och ja, jag kanske är udda, för jag gillar de flesta ämnen i skolan, och tycker att det är roligt att skriva uppsatser/reflektioner, men jag har lika lite tid som övriga elever. Jag är hellre med mina vänner en tisdagskväll och går på gratis bio än att sitta hemma och plugga, jag är hellre med min pojkvän än att sitta hemma med näsan i en bok, och jag följer till och med hellre med mamma till en tygaffär i jakt på gardiner än att plugga. Nej, på det där sista skulle jag hellre valt att plugga. Men på det hela taget är jag normal, kanske mer ambitiös än andra och framförallt väldigt kreativ, men det är ju upp till var och en vad man har för krav på sig själv och vilket mål man vill uppnå. Och att vara näst bäst ligger inte i mitt intresse.

Jag längtar så fruktansvärt mycket till lördag då det är studentmiddag på S2. Jag, Josefin och Linnéa skall ta igen våran påskaftons-katastrof och göra den makalöst rolig, fast två veckor senare. Vi ska dessutom vara vrålsexiga (ja, i alla fall Linnéa i sin lilla svarta), vi andra nöjer oss med att visa brösten. Ja, det var ett skämt även om jag på fyllan ibland liknar Jessica Lindgren alldeles för mycket. Och jag tror dessutom inte på att Jessica hatar sina små tuttar, med tanke på hur ofta hon visar dem för omvärlden. Jag visar gärna mina tuttar fast de är rätt små, bara för att jag själv tycker att dom är skitsnygga. Way to go, I know. Jag ska i alla fall göra entré i min söta prickiga klänning och ha mina svarta nyinköpta ballerinaskor till, och jag lovar att jag skall försöka ta någorlunda skärpta bilder. Sen på söndagen är det valborgsmässoafton och kungens 60-årsdag och Niklas 41-årsdag. Och då ska jag vara nykter (kanske?) och grilla med ett gäng härliga Bäsnabor och spela kubb. Jag är fylld till bredden av vårkänslor, och idag såg jag hundratals tussilagor i diket, vilket fick magen att pirra ännu mer.

Nyheter som får mig att glädjas över vår fantastiska värld:
  • Att världens sötaste gorillabebis fötts i Kolmården, Enzo,av min favoritgorillaNaomi vars liv jag följt ända sedan hon själv var en liten bebbe.
  • Aftonbladets Ronny Olovssons pappablogg, där han skriver om den manliga motsvarigheten till MILF. Det heter rätt och slätt FILTH- Father I like to hump.
  • Att våren och solen enligt SMHI:s prognoser faktiskt är på väg. Det tog lång tid, men nu är våren alltså här för att stanna och sedan övergå till den ljuva svenska sommaren.
Nyheter som får mig att undra vart världen är på väg:
  • Att det inte är sexuellt ofredande att kalla en flicka för hora. Iså fall kan ju jag bege mig ut och säga hora till varenda tjej/tant/dam jag möter, vad bra.
  • Att den 12-åringa gothflickan i Kanada som med hjälp av en annan gothkille hon träffat via Internet, mördade hela flickans familj. Vad är motivet? Föräldrarna gillade inte flickans musiksmak eller stil, därför blev de mördade? Hmm..
  • Röstskandalen i Schlager-SM. Idiot-Carola. Idiot-Björkman. Idiot-SVT.
  • Att manefter20 år sedan Tjernobyl-katastrofenfortfarande kan drabbas av cancer och andra tragiska sjukdomar om man bor i närheten.
  • Tjuvjägarna i Pajala som jagat en björn som inte ätit mat sedan i höstas (de ligger som bekant i ide hela vintern) i över en mil tills björnen inte orkade mer och föll, och då sköt dem ihjälbjörnen. Kallblodiga djurplågare, ni borde själva bli ihjälskjutna, och det står jag för.
Det är fortfarande flest nyheter som får tårkanalerna att svämma över, men jag tror ändå att det finns hopp för våran värld. Åtminstone så vill jag tro det.

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha Angelica, du är ju precis som jag! Under gymnasiet läste ju jag också rörlig bild o kunde inte se en film utan att leta efter vändningar och kameravinklar och analyser dramturgin!:) Men jag lovar att det går över!=) Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback