Livsfilosofi

Idag boxades jag, Emelie, Linnéa och Josse. Och jag vet inte hur jag och Josse boxas på för sätt, men båda fick skavsår på knäna. Det kan i och för sig bero på att vår lärare tvingades oss att åla på en judomatta till andra sidan av väggen. Till vilken anledning? Hursomhelst var det kul att boxas till "Eye of the tiger", jag kände mig som en kvinnlig variant av Rocky Balboa. Även om jag blev hånad för att jag var svagast. Till och med Dafne som inte orkar lyfta en stekpanna är starkare än mig. Fast jag är inte bitter. Jag har andra bra egenskaper som... hmm... vänta... jag kommer nog på någonting snart.... hmm... ärlig! Ja, ärlig, det är jag, till varje pris, ibland är detta en dålig egenskap eftersom jag har en tendens att trampa folk på tårna. Fast ärlighet varar längst har min mamma lärt mig.

Efter vårt boxningspass hade vi filosofi. Och Dafne berättade om sin livsfilosofi:

"Det finns inget som heter Jag måste, bara Jag vill".

Och jag vill nu att någon av er, mina läsare, skall ge mig en enda anledning till ett tillfälle som man måste göra något. Jag gissar att niinte kommer på en enda. För man måste inte gå till skolan, man vill gå till skolan därför att man vill ha ett slutbetyg och studiebidrag varje månad. Vet ni för övrigt att vi svenska ungdomar är grymt bortskämda, tänk att vi får pengar för att gå till skolan, det är mer än vad ungdomarna i Schweiz får! Och om man är slav måste man inte bära det där klippblocket, men man vill det för annars får man hundra piskrapp. Så är det.

Jag har bara en livsfilosofi som jag tänker följa:

"Jag tror på ett liv före döden".

Kommentarer
Postat av: Weekoslo

interesting site! cool design! To the author
respect and honour! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback